A Le Mans-i 24 órás verseny előtt lerántották a leplet a régóta várt 8-as sorozat kupéról, amely a várakozásoknak megfelelően a tanulmányhoz képest nem sokat változott.

Az új BMW 8-as Coupé a letaglózó erejű hossz- és oldalirányú gyorsulást tökéletes egyensúlyban, kivételes biztonságban, és még a leghosszabb utazások esetén is luxuskörnyezetben felkínált menetkomforttal párosítja. Az új modell vadonatúj fejezetet nyit a bajor márka sportautóinak sikertörténetében, útnak indítva a gyártó luxusszegmensben előirányzott modellújítási hullámát.

A BMW sportautóinak menetdinamikája a kortárs luxus négykerekű újraértelmezésében ölt testet, hosszú távú menetkomfortot, innovatív járművezérlési koncepciót, a legfejlettebb vezetést támogató rendszereket és intelligens járműkapcsolati megoldásokat kínálva fel a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek.

Piaci premier 2018 novemberében két modellváltozattal: bemutatkozik a 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítményre képes V8-as benzinmotorral szerelt BWM M850i xDrive Coupé és a 235 kW / 320 lóerő maximális teljesítményre képes soros hathengeres dízelmotorral dolgozó BMW 840d xDrive Coupé. Az erőforrás teljesítményét és forgatónyomatékát mindkét esetben a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó továbbfejlesztett változata továbbítja az osztómű felé. Mindkét hajtáslánc maradéktalanul teljesíti a legszigorúbb emissziós szabvány, az Euro 6d-TEMP előírásait.

BMW Série 8 (2019)

A karosszériát, a hajtásláncot és a futóművet következetesen a sportautóktól elvárható agilitás, precizitás és egyensúly szerint dolgozták ki a mérnökök. Az új BMW 8-as Coupé fejlesztési munkálatai a BMW M8 modellel és a BMW M8 GTE versenyautóval párhuzamosan zajlottak. Alacsony súlypont, tökéletes tengelyterhelés-elosztás, alumíniumra, magnéziumra és szénszál-erősítésű műanyagra (CFRP) építkező, könnyűszerkezetes járműépítés, aerodinamikailag optimalizált és gyakorlatilag felhajtóerőtől mentes karosszéria, erőteljes motorok, sport kipufogórendszer, hátsó differenciálzár, merev karosszériaváz és feszes futómű. Az adaptív M futómű, az aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering) és az eltérő méretű gumiabroncsok az alapfelszereltség részei. A BMW M850i xDrive Coupé modellhez az opcionális extrafelszereltség részeként aktív borulásgátló rendszer is megrendelhető.

A nagyméretű felületeket elegánsan ívelt, éles karaktervonalak díszítik, a modell alacsonyan futó, hosszan elnyújtott, keskeny ablaksávval megrajzolt sziluettje pedig kecsesen ereszkedő tetővonalban válik eggyé a hátsó rész sportautósan egyedi, „duplahullámos” kontúrjával. Az új BMW 8-as Coupé karosszériaarányait mindezeken felül a hosszú tengelytávolság és a széles nyomtávok határozzák meg, az extrém erőteljes útfekvésről így már 4 843 milliméteres hosszúság, 2 822 milliméteres tengelytávolság, 1 902 milliméteres szélesség és 1 341 milliméteres magasság gondoskodik. Az opcionális extrafelszereltségek között a szénszál-erősítésű műanyagból készült tető, hűtőrács-lamellák, külső visszapillantó-házak, hátsó légterelő szárny és hátsó diffúzor is megtalálható, amelyeket a Carbon felszereltségi csomag részeként rendelhetnek meg az ügyfelek.

BMW Série 8 (2019)

A LED-technológiás első fényszórók a BMW modelltörténetének eddigi legkeskenyebb elrendezésével büszkélkedhetnek, amelyekbe az opcionális extrafelszereltség részeként az adaptív LED fényszórók változtatható úttest-megvilágítása és a BMW Selective Beam intelligens távolságifény-asszisztenst kínáló BMW Laserlight lézerfény-technológia is megrendelhető, 600 méterre növelve az autó előtt megvilágított útszakasz hosszát.

Pihentető luxuskörnyezet az utastérben, miközben a műszerfal letisztult, hosszan elnyújtott vonalai automatikusan előre irányítják a vezető tekintetét. Az utastér letisztult kialakítása a vezetőt helyezi a középpontba, minden pillanatban a sportosan dinamikus vezetés élményét éltetve. Prémium minőségű anyaghasználat, kifinomult utastéri hangulatvilágítás, illetve exkluzív dekorbetét a középkonzol és a műszerfal között. Teljes bőrkárpit már az alapfelszereltség részeként, amely az ülések mellett a műszerfalra és az ajtókárpitokra is kiterjed.

Elsőosztályú luxust kínáló opciók: vezeték nélküli okostelefon-töltés, BMW Display Key okoskulcs, Bowers & Wilkins Diamond Surround zenerendszer, valamint üvegből készült gombok és kapcsolók.

BMW Série 8 (2019)

Alacsony üléspozíció az újratervezett sportüléseknek köszönhetően és Vernasca bőrkárpit már az alapfelszereltség részeként. Mélyre ágyazott hátsó ülések integrált fejtámlákkal. Kéz nélküli csomagtérajtó-nyitás már az alapfelszereltség részeként és 420 liter térfogatú csomagtér. 50 : 50 arányban osztott hátsó üléssor.

M Sport felszereltségi csomag exkluzív stílusjegyekkel és felszereltségi tételekkel, amelyek még tovább fokozzák az új BMW 8-as Coupé sportosan dinamikus karakterét: 19” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsák, M Sport fékrendszer, multifunkciós ülések, BMW M bőrkormány és BMW M logót viselő, világító küszöblécek. A BMW M Performance modellt nagyteljesítményű gumiabroncsokkal felszerelt, 20” méretű könnyűfém keréktárcsákkal, speciális M Sport fékrendszerrel, Cerium Grey árnyalatú exkluzív karosszéria-kiegészítőkkel, hálómotívummal díszített, rozsdamentes acélból készült dekorbetéttel és típusnevet viselő, világító küszöblécekkel kínálja ügyfeleinek a gyártó. A modell piaci premierjével egy időben az M Technic Sport felszereltségi csomag és számos BMW Individual opció is elérhetővé válik.

BMW Série 8 (2019)

Az M Performance TwinPower Turbo technológiával dolgozó V8-as benzinmotor új generációja, amely a letaglózó erejű teljesítmény-leadást a nyolchengeres motorok jellegzetes orgánumával párosítja. 4.4 liter hengerűrtartalom, hengersorok közé épített, kettős megfúvású (TwinScroll) turbófeltöltők, optimalizált közvetlen üzemanyag-befecskendezés, VALVETRONIC változó szelepvezérlés és dupla-VANOS változó vezérműtengely-állítás. Súlynövekedés nélkül elért 50 kW-os / 68 lóerős teljesítménytöbblet, percenkénti 1 800 és 4 600 főtengely-fordulat között mindvégig rendelkezésre álló 750 Nm csúcs forgatónyomaték mellett. Szelepvezérléssel ellátott sport kipufogórendszer és részecskeszűrővel dolgozó kipufogógáz-kezelő technológia.

Innovatív vezetést támogató rendszerek a biztonság és a kényelem növelése érdekében: Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat, kormányzó- és sávtartó asszisztens, sávváltásra és sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, oldalirányú ütközést megelőző rendszerrel és kikerülési segédlettel együttműködő sávtartó asszisztens, távolsági információk, keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer, elsőbbségadásra figyelmeztető rendszer és rossz haladási irányra figyelmeztető rendszer.

BMW M850i xDrive Coupé

Motor: V8-as benzinmotor

Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó

Hengerűrtartalom: 4 395 ccm

Maximális teljesítmény: 390 kW / 530 lóerő percenkénti 5 500 és 6 000 főtengely-fordulat között

Csúcsnyomaték: 750 Nm percenkénti 1 800 és 4 600 főtengely-fordulat között

Gyorsulás 0-100 km/óra: 3,7 másodperc

Végsebesség: 250 km/óra

Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,0 – 10,5 liter / 100 km*

Kombinált károsanyag-kibocsátás: 228 – 240 gramm / km*

Emissziós besorolás: Euro 6d-TEMP

BMW 840d xDrive Coupé

Motor: soros hathengeres dízelmotor

Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó

Hengerűrtartalom: 2 993 ccm

Maximális teljesítmény: 235 kW / 320 lóerő percenkénti 4 400 főtengely-fordulatnál

Csúcsnyomaték: 680 Nm percenkénti 1 750 és 2 250 főtengely-fordulat között

Gyorsulás 0-100 km/óra: 4,9 másodperc

Végsebesség: 250 km/óra

Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,9 – 6,2 liter / 100 km*

Kombinált károsanyag-kibocsátás: 154 – 164 gramm / km*

Emissziós besorolás: Euro 6d-TEMP

*A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek.

BMW 8-as sorozat